HANS HUVUD ÄR RENRAKAT!

"Hans huvud är renrakat. Hans kropp täcks av tatueringar. Hans bibel är Mein Kampf, Adolf Hitlers hyllning till hatet, som han ständigt citerar ur. Han är Hondo, ledaren för de fruktade nynazisterna i Melbourne. "Vi måste slåss! Det här är inte vårt land längre!", säger han. Fast det inte var det från början heller. Drivna av hat och okunskap beväpnar de sig med basebollträn och kedjor och går till attack mot "inkräktarna", Vietnameserna. Gatorna blir deras slagfält. Men de möter oväntat motstånd. Också från polisen. Nu är det dem mot resten av världen! Detta är ROMPER STOMPER. Inte lik något annat. Provokativt och kompromisslöst attackerar den oss. Den här filmen känns. Inte som en spark i magen. Utan som hundra!"



Satt och snacka om Romper Stomper igår..
Vet i fan hur vi kom in på det...

Vet att jag såg filmen för ett par år sedan med Edvin

Humm.. Konstigt att jag skulle se just den filmen med honom :S

Men efter att ha läst om den blev jag lite sugen på att se den igen..
Kommer inte ihåg så mycket av den...
Men har för mig att den var hyfsat bra... o att den inte påminde om American History X i alla fall...



image177


Kommentarer
Postat av: bengt

du menar såklart att american history x inte påminner om romper stomper. RS kom ett antal år tidigare

2008-04-24 @ 12:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0