KLOCKRENT!

Till min älskade flickvän...
Under de senaste året har jag försökt älska med dig 365 gånger. Jag lyckades 36 gånger, vilket i genomsnitt
blir en gång var tionde dag. Följande är en lista på varför det inte blev fler gånger:


54 gånger var lakanen för rena.
17 gånger var det för sent.
49 gånger var du för trött.
20 gånger var det för varmt.
15 gånger låtsades du sova.
22 gånger hade du huvudvärk.
17 gånger var du rädd att vi skulle väcka barnen.
16 gånger sa du att du var för öm.
12 gånger var det vid fel tidpunkt i månaden.
19 gånger var du tvungen att gå upp tidigt.
9 gånger var du inte på humör.
7 gånger var du solbränd.
6 gånger tittade du på ett sent TV-program.
5 gånger ville du inte förstöra din nya frisyr.
3 gånger sa du att grannarna skulle höra oss.
9 gånger sa du att din mamma skulle höra oss.
Av de 36 gångerna jag lyckades, var de inte till belåtenhet, för att:

6 gånger bara låg du där, som en död sill.
8 gånger påminde du mig om att det var en spricka i taket.
4 gånger sa du att jag skulle skynda mig och få det överstökat.
7 gånger var jag tvungen att väcka dig och tala om att jag var färdig.
1 gång var jag rädd att jag gjorde dig illa, jag kände att du flyttade på dig.

Till min älskade pojkvän...

Jag är rädd för att du har missförstått ett och annat. Här är de verkliga anledningarna till att det inte
blev mer än 36 gånger:

5 gånger kom du hem full och försökte sätta på katten.
36 gånger kom du inte hem alls.
21 gånger kom du inte.
33 gånger kom du för tidigt.
38 gånger arbetade du över på jobbet.
10 gånger fick du kramp i tårna.
29 gånger skulle du gå upp tidigt för att spela golf.
2 gånger var du i slagsmål och någon sparkade dig på kulorna.
4 gånger fastnade du i gylfen.
3 gånger var du förkyld, med rinnande näsa.
2 gånger hade du en flisa i ditt finger.
20 gånger tappade du intresset efter att ha tänkt på det hela dagen.
6 gånger kom du i din pyjamas medan du läste en snuskig bok.
98 gånger var du upptagen med att titta på sport på TV.
Och anledningen till att jag låg still, berodde på:

Du missade och satte på lakanen istället.
Jag pratade inte om sprickan i taket, vad jag sa var "Vill du sätta på mig där fram eller i baken?"
Den gången du tyckte jag flyttade på mig, var för att du la av en brakare och jag försökte få luft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0